Monthly Archives: September 2014

De lezing van Mohammed Benzakour

— Sorry, no English translation available now! — Hierbij de lezing van Mohammed Benzakour zoals verschenen in de NRC van afgelopen zaterdag. Gister verscheen in de NRC de correctie dat de Mosse Lezing uitgaat van de Stichting Mosse Fonds aan … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on De lezing van Mohammed Benzakour

Lesbische moslima: “Ze bidden nog steeds voor me”

— Sorry, no English translation available now! — Er zijn nog problemen genoeg als het gaat om homoseksualiteit onder moslims. Vaak is het nog een groot taboe. Dat blijkt ook uit het verhaal van de Turkse lesbo-activiste Seda (niet haar … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on Lesbische moslima: “Ze bidden nog steeds voor me”

Zaak-duiveluitdrijving: wie gooide kokend water over Layla?

— Sorry, no English translation available now! — Slachtoffer Layla Hachichi. Foto: GVA De correctionele rechtbank van Antwerpen buigt zich vanaf vandaag over de duiveluitdrijving die de 18-jarige Layla Hachichi fataal werd. Het openbaar ministerie vervolgt zowel gebedsgenezer Othman G. … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on Zaak-duiveluitdrijving: wie gooide kokend water over Layla?

Pride Photo Award 2014 // Kunst & cultuur

— Sorry, no English translation available now! — Vrijdag 29 augustus ontving de in Nieuw-Zeeland geboren fotograaf Parisa Taghizadeh de Pride Photo Award 2014 voor een foto uit haar serie ‘Boy’ (zie afbeelding), bij de opening van de tentoonstelling met … Continue reading

Posted in Uncategorized | Comments Off on Pride Photo Award 2014 // Kunst & cultuur

Demo-les ‘Voorlichting op School’